Türkiye'nin Dijital Kamuoyu Platformu

© 2026 Halk Seçiyor. Tüm hakları saklıdır.

Tüm haberler
BirGün 26 Jun 2026, 16:45 Güncel

Açlık grevindeki öğretmenler MEB'e yürüdü: "Yusuf Tekin'in 'şikayet yok' demesi karikatürdür!"

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası, açlık grevlerinin 12.gününde MEB önünde basın açıklaması gerçekleştirdi. Taban maaş hakkının geri getirilmesi ve atama mağduriyetlerinin giderilmesi talebiyle açlık grevini sürdüren öğretmenler, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Te…

Açlık grevindeki öğretmenler MEB'e yürüdü: "Yusuf Tekin'in 'şikayet yok' demesi karikatürdür!"

Ezgi SARI

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmenlerin güvencesiz ve düşük ücretli çalışma koşullarına karşı başlattığı açlık grevi 12’nci gününde devam ederken, öğretmenler taleplerini bir kez daha duyurmak için Ankara’da basın açıklaması gerçekleştirdi.

Öğretmenler, sendika önünde yaptıkları ilk açıklamanın ardından MEB’in önüne yürüyerek basın açıklaması gerçekleştirdi.

"BİNLERCE DİLEKÇE VAR"

Öğretmenler, Bakan Tekin’in “Keşke bize gelselerdi” sözlerine de tepki gösterdi. Ellerindeki dilekçeleri sundukları açıklamada, öğretmenlerin yıllardır bakanlık yetkilileriyle, bakan yardımcılarıyla, daire başkanlarıyla ve Meclis’te farklı siyasi parti temsilcileriyle görüştüğü belirtilerek, “Haberim yok” açıklamasının gerçeği yansıtmadığı belirtildi.

Sendika önünde yapılan ilk açıklamada Sendika Genel Başkanı Eren Edebali söyle konuştu:

“Bir bakanın sözleri bu olmamalıydı. Bizim hakettiğimiz sözler bunlar değil. Gelmediler ne demek. Biz kaç defa gittik, kaç defa görüşmek istedik. Arkamda dilekçeler var çoğunda sendika adına benim imzam var. Binlerce dilekeçe var sadece birkaçını gösterebiliyoruz. Ben her hafta sendika başkanı olarak ifade vermeye gidiyorum eğitim kurumlarındaki hukuksuzlukla, hakkımızda açılan davalarla ilgili. Yusuf Tekin’in bunu bilmesi gerekir. Bugün gelmediler demesi, şikayet yok demesi karikatürdür.”

MEB ÖNÜNDE MÜLAKAT TEPKİSİ

Sendika önündeki açıklamanın ardından öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığı önüne yürüdü. Bakanlık önünde yapılan açıklamada mülakat mağduru öğretmenlerin yaşadığı sorunlar gündeme getirildi. Açıklamada şu ifadeler yer aldı.

“Mülakatlar şeffaf olacak dediniz. O kayıtlar sizde. Arkadaşlarımız sınavda yeterli puan aldılar, mülakatta doğru cevapları verdiler. Komisyon onları tebrik edip uğurladı. Arkadaşlarımız hangi şehre atanacaklarını düşünürken hiç beklemedikleri bir sonuçla karşılaştılar. 1611 öğretmen iki senedir ne yediğinden ne içtiğinden bir şey anlıyor. Hak ettiği şeyden mahrum bırakılmak nedir, bu memlekette en iyi onlar biliyor.”

"KAYNAK VAR AMA NİYET YOK"

CHP İstanbul Milletvekili Suat Özçağdaş, özel sektör öğretmenlerinin düşük ücretler ve güvencesiz çalışma koşullarıyla karşı karşıya kaldığını, mülakat mağduru öğretmenlerin ise verilen sözlere rağmen mağdur edildiğini belirtti.

Özçağdaş şu ifadeleri kullandı: “Bu ülkenin 200 bin özel sektör öğretmeni, bir milyon resmi kurumlarda çalışan kamu öğretmeni ve atanamayan öğretmenleri büyük problemler yaşıyor. Ve bunla ilgilenmeyen bir bakan var. Türkiye’nin bu sorunları çözülebilir sorunlar. Kaynak da var, gereklilik de var ama siyasi niyet yok.”

Yusuf Tekin açlık grevindeki öğretmenlerle ilgili ilk kez konuştu Yusuf Tekin açlık grevindeki öğretmenlerle ilgili ilk kez konuştu
Haberin tamamını BirGün'da oku
Ana Sayfa Belediyeler
Sonuçlar
Vekiller Partiler