Ekonomi Servisi
Memur, memur emeklisi, SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin Temmuz zamları 5 aylık enflasyon verileriyle şekillenmeye başladı. KESK üyesi kamu emekçileri enflasyon karşısında eriyen ücretlere sokakta tepki gösterirken yüzde 26’lık zam oranının yetersiz kalacağını belirterek en az yüzde 35 zam talep etti. TÜİK’in açıkladığı verilere göre artan enflasyonla birlikte emekçilerin cebinden binlerce lira uçtu. Yılın ilk 5 ayında ara zam yapılmayacak olan 28 bin 75 TL olan asgari ücret 4 bin 663 TL, en düşük 20 bin TL olan emekli aylığı da yaklaşık 3 bin 322 TL, memur maaşlarından ise 11 bin 400 TL eridi.
TALEP EN AZ YÜZDE 35
KESK İstanbul Şubeler Platformu, öngörülen yüzde 26-27’lik zam oranına tepki göstererek yüzde 35’lik zam talepleriyle dün İstanbul Şişli’de bulunan Cevahir AVM önünde açıklama yaptı. Emekçiler, bugün Bakırköy Cumhuriyet Meydanı’nda yarın ise Kadıköy Rıhtım’a çağrı yaptı. Açıklamayı okuyan KESK 5 No’lu Şube Başkanı Ertuğrul, “En yüksek enflasyon sıralamasında dünya beşincisi, gıdadan kiraya, enflasyonun her türünde AB ve OECD ülkeleri içinde açık ara birinci sırada olan bir ülkede yaşıyoruz. 2008’den önce göreve başlayan bir öğretmen ya da kamu çalışanı şu anda ücretinin yüzde 48’ini alabiliyorken; 2008’den sonra göreve başlayıp 25 yılını dolduran ve emekliliği hak eden bir kamu çalışanı, 5510 sayılı yasa nedeniyle aylığının sadece yüzde 27’sini alacak. Biz bu kanuna hayır diyoruz" dedi.
SEYYANEN ARTIŞ ŞART
Diğer yandan emekliler, açlık sınırının altında kalan aylıklarına tepkilerini sürdürüyor. Ocak ayından bu yana açlık sınırının altında olan maaşlarına sokakta tepki gösteren emekliler bu defa yaklaşık olarak 3 bin 500 TL’lik zammın gerçek hayat karşısında bir anlamı olmadığını belirterek “Seyyanen zam olmadıktan sonra hiçbir şey kurtarmaz” dedi. TMMOB Maden Mühendisleri Odası da yaptığı açıklamayla ücretlere tepki göstererek geçinemediklerini söyledi. Yapılan açıklamada, insanca yaşanacak ücret talep eden Oda, haftada 45 saat çalışmalarına rağmen aldıkları ücretle geçinemediklerini kaydetti. Oda, “Spor, konser, tiyatro gibi etkinliklere hiç gitmedim diyenlerin oranı %60’ın üzerinde” dedi.
Yorumlar