Türkiye'nin Dijital Kamuoyu Platformu

© 2026 Halk Seçiyor. Tüm hakları saklıdır.

Tüm haberler
BirGün 25 Jun 2026, 18:13 Güncel

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü'nden "müjde": "NATO Zirvesi süresince sağlık hizmetleri devam edecek"

Düzenlenecek NATO Zirvesi adına Ankaralılar için dev bir hapishaneye dönüştürüklen Ankara'da sağlık hizmetlerinin zirve kapsamında durdurulmayacağı açıklandı.

Ankara İl Sağlık Müdürlüğü'nden "müjde": "NATO Zirvesi süresince sağlık hizmetleri devam edecek"

Ankara'da, İl Sağlık Müdürlüğü, NATO Zirvesi süresince Ankara'daki tüm sağlık tesislerinde hizmet sunumunun normal işleyişiyle tam kapasite devam edeceğini açıkladı.

İl Sağlık Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, "NATO Zirvesi süresince Ankara'daki tüm sağlık tesislerimizde hizmet sunumu normal işleyişiyle tam kapasite devam edecektir.

Acil servisler, ameliyathaneler, yoğun bakım üniteleri, yataklı tedavi hizmetleri ve acil müdahale gerektiren tüm sağlık hizmetleri kesintisiz olarak sürdürülecektir. Ayrıca şehir içi ulaşımda yaşanabilecek yoğunluk ihtimali de dikkate alınarak MHRS planlamasında gerekli düzenlemeler yapılmış, vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişiminin kesintisiz şekilde devam etmesi amaçlanmıştır. NATO Zirvesi gibi uluslararası organizasyonlarda alınan tedbirler olağan ve uluslararası standartlara uygun uygulamalardır. Yapılan tüm planlamalar, ülkemizin güçlü organizasyon kapasitesini ortaya koyarken, vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanmaya devam etmesini sağlamayı hedeflemektedir. Kamuoyunun, doğruluğu teyit edilmemiş dezenformasyon içeriklerine itibar etmemesi önemle rica olunur" ifadelerine yer verildi.

ANKARA TABİP ODASI AÇIKLAMA YAPMIŞTI

Ankara Tabip Odası konuyla ilgili geçtiğimiz gün açıklama yaparak hekimlerin ve hastaların yıllardır dile getirdiği talebin ancak NATO zirvesi nedeniyle hayata geçirilmesinin kabul edilemez olduğunu belirtmiş, açıklamada şu ifadeler kullanılmıştı: 
"Hastalarımıza 20 dakika ayırmak istiyoruz' taleplerimizi duymayanlar, bu ülkenin hekimlerine ve sağlık emekçilerine kulaklarını tıkayanlar, şimdi bir savaş örgütü için bu düzenlemeyi yapıyor. 20 dakikalık muayene süresi sağlıklı bir toplum yolunda, bilimin ve mesleki gerekliliklerin ortaya koyduğu temel bir ihtiyaçtır; siyasi imtiyaz konusu yapılamaz. Dünya Sağlık Örgütü tarafından da belirtildiği üzere, nitelikli sağlık hizmeti; hastanın öyküsünün alınabildiği, muayenenin yapılabildiği, tanı ve tedavi sürecinin birlikte değerlendirilebildiği yeterli bir zamanı gerektirir. Dünyada sürdürülebilir barışın önündeki en büyük engellerden biri olan NATO zirvesinin bu düzenlemeye sebep olabilmesi bunun mümkün ve gerekli olduğunun da kanıtıdır. Aksi durumda Sağlık Bakanlığı’nın halkın hastanelere erişimini kısıtlayan bu uygulamayı hastaların ve hekimlerin aleyhine bir uygulama olarak planlamadığından eminiz. Her hastaya yeterli süre, yurtta barış dünyada barış."

Haberin tamamını BirGün'da oku
Ana Sayfa Belediyeler
Sonuçlar
Vekiller Partiler